Search This Blog

Monday, July 26, 2010

dihimpit masalah

macam2 masalah sekarang ni.duit, peribadi, persekitaran, masyarakat...situasi yang membawa aku kpd masalah2 ini, atau aku sbenarnya masalah tu...elaun x masuk2 lg..tanpa duit, byk kerja tertangguh..orang lain boleh pinjam dgn family, tp aku ni sudah biasa tidak harap bantuan keluarga, bkn aku pentingkan diri sendiri atau terlalu lokek dgn diri sendiri, memandangkan situasi keluargaku yang tidak mengizinkan. ayah aku terpaksam menanggung 3 keluarga, mama pula terpaksa membayar byk beban untuk keluarga..adikku yang masih sekolah..kakak yg jauh di tempat org (aku x pernah minta dgn kakak lagi sejak tamat spm)..abg yg tak tahu menyimpan untuk hari depan.. aku cuma dapat bantuan dr org tersayang(terima kasih kepada dirinya)..aku bersyukur..sedikit tp sudah memadai.

pasal kerja, elaun x masuk2 lagi..ish tekanan..macam mana nak teruskan kajian tindakan kalau duit tiada??? kertas nak kena beli, ink printer bukan seringgit dua..minyak pulang balik dr sekolah ke asrama bukannya isi dengan air..kena ada duit juga..aduiii ni la nasib..sabar je la..ada hikmah disebalik semua ni...mungkin aku kena bertindak..dalam perancangan aku, aku nak bekerja sambilan, mungkin mengajar di pusat tuisyen..memandangkan aku ni dalam jurusan pendidikan..harap2 dapat cari kerja dalam masa terdekat ini...nak harap duit elaun yang kerajaan bagi tak pandai nak masuk2 lagi ni..fuhh apapun, aku akan terus tabah.....

No comments:

Post a Comment